piątek, 15 marca 2013

Ciasto z całymi jabłkami

Ciasto z całymi jabłkami



1. Przygotowanie jabłek
7-8 jabłek identycznej wielkości obieramy ze skórki i wydrążamy środki od strony ogonka. Napełniamy wydrążone jabłka nadzieniem. Może to być każdy dżem, owoce suszone np. morela, rodzynki, żurawina, wiśnie z nalewki itd. Ja dodałam domową konfiturę wiśniową + całe wiśnie z konfitury + suszoną żurawinę, posypałam cynamonem i dałam do każdego nadzienia na wierzch pół łyżeczki masła.

2. Przygotowanie ciasta
Tortownicę smarujemy masłem i wysypujemy bułką tartą.Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i cynamonem. Do misy miksera wkładamy miękkie masło. Wsypujemy cukier i ucieramy. 
Jabłka w torcie jabłkowym wypełnione nadzieniem, na wierzchu widać kawałki masłaDo masła  dodajemy na przemian przygotowaną mąkę i po jednym całym jajku. Jak składniki się połączą przekładamy ciasto do tortownicy i rozsmarowujemy równą warstwą po dnie. Wyłożona masa ciasta będzie miała grubość około 2 cm. Układamy na masę przygotowane jabłka. Pieczemy ok. 50 min w 180°C.
SMACZNEGO! :)

Ważne: Przy wydrążaniu gniazd nie możemy przebić jabłka na wylot, jak nam się to zdarzy należy wziąć kawałek jabłka i wypełnić dziurę.



Nie posiadam więcej zdjęć, ponieważ robiłam je na Dzień Babci i mam jedynie jedno zdjęcie. Na pewno jeśli je powtórzę uaktualnię ten przepis o więcej zdjęć.

3 komentarze:

gin pisze...

Bardzo mi się ten pomysł podoba, prezentuje się naprawdę wyjątkowo :)

poprostuewciak pisze...

dziękuję :) Polecam każdemu ;) Dość, że prezentuje się wyjątkowo to smakuje fenomenalnie:) Najlepiej podawać na ciepło. Jabłka rozpływają się w ustach... :)

Celina pisze...

Super to wygląda

Prześlij komentarz